czwartek, 29 maja 2014

Tort z serkiem mascarpone

Jak ten czas szybko leci nim się obejrzałam a już minęły ósme urodziny mojej córci. Z tejże okazji przygotowałam pyszny tort niespodziankę. Córcia była z niego bardzo dumna. Znikną błyskawicznie i nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia w przekroju.







Składniki:

6 jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:

Białka ubić na sztywno, utrwalić cukrem i nie przerywając ubijania dodać żółtka. Do ubitych jajek dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto przelać do tortownicy i upiec w piekarniku w 180 st. C.

Masa śmietanowo-serowa

1/2 litra śmietany kremówki
50 dag serka mascarpone
cukier puder do smaku

Wykonanie:

Schłodzoną śmietanę przelać do wysokiego naczynia, dodać ser oraz cukier i wszystko razem zmiksować na jednolitą masę.

Wkładka z galaretki:

2 galaretki fioletowe
2 galaretki turkusowe

Wykonanie:

Galaretki fioletowe rozpuścić w 1/2 litra wody. Tortownicę wyłożyć folią spożywczą i i przełożyć do niej tężejącą galaretkę. Wstawić do lodówki aby galaretka całkowicie zastygła. Drugą galaretkę przygotować w ten sam sposób i przełożyć na zastygniętą wcześniej galaretkę. Pozostawić do zastygnięcia. Oczywiście można użyć innych ulubionych galaretek.

Dodatkowo:

truskawki do dekoracji

Przełożenie tortu:

Upieczony wcześniej biszkopt przeciąć na dwa blaty. Na pierwszy blat ciasta wyłożyć 1/3 kremu śmietanowo-serowego, przyłożyć krążkiem z galaretek. Następnie wyłożyć kolejną część kremu i przykry drugą połową biszkopta. Pozostawionym kremem cienko posmarować wierzch i boki tortu, a następnie za pomocą rękawa cukierniczego udekorować górę i boki tortu. Na brzegu ułożyć truskawki.

Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Anetko ale cudowny tort :) wygląda bajecznie! z truskawkami to musi być pychotka :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam ten tort na urodziny mojej córeczki. Jest bardzo smaczny😊 ważną zaletą tego tortu jest to, że nie jest mdlący. Mój mąż, który nie nie lubi zbyt slodkich tortów, tym tortem byl zachwycony😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę pyszny i nawet wybredni chwalą że nie jest za słodki. :)

      Usuń
  3. Witam, czy nie potrzeba żelatyny do masy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie dodawałam, ale jeżeli już to można dodać śmietan-fix, oczywiście odpowiednią ilość do proporcji składników. :)

    OdpowiedzUsuń