poniedziałek, 26 stycznia 2015

Fale Dunaju z jabłkami

Dziś odświeżam stary przepis na ciasto. Nie piekłam go od lat. A że kiedyś bardzo mi smakowało postanowiłam go przypomnieć moim domownikom. Szczególnie posmakowało mojej najmłodszej córci.







Składniki na ciasto:

1 kostka masła lub margaryny
6 jaj
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru pudru
cukier waniliowy
olejek rumowy
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6-7 jabłek

Wykonanie:

Masło dobrze utrzeć z cukrem, dodać żółtka, olejek rumowy, resztę składników i na koniec pianę z białek. Jedną część wyłożyć na blachę, a do drugiej dodać kakao. Utrzeć. Na ciasto jasne wyłożyć ciasto ciemne, a na sam wierzch rozłożyć jabłka lekko wciskając. Piec około 45 minut w temperaturze 180-190 st. C.

Składniki na krem:

kostka masła lub margaryny
1/2 l mleka
1/2 szklanki cukru kryształu
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
cukier waniliowy

Wykonanie:

Z mleka, cukru, cukru waniliowego, mąki ziemniaczanej i pszennej ugotować budyń. Ostudzony dodawać stopniowo do utartej margaryny.

Składniki na polewę:

1/2 kostki margaryny
szklanka cukru pudru
2 łyżki kakao
2 łyżki wody

Wykonanie:

Do garnka wsypać cukier puder, kakao, dodać 2 łyżki wody i margarynę. Zagotować, wystudzić.


Przełożenie ciasta:


  1. ciasto
  2. krem
  3. polewa





Smacznego!

Karnawałowe Słodkości!

9 komentarzy:

  1. Fale dunaju kojarzą mi się z moją mamą :) ah

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak to się stało, że nie piekłam jeszcze tego ciacha. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WSPANIALE WYGLĄDA!! TEŻ DAWNO NIE ROBIŁAM;) ZAPRASZAM NA'' TORCIK PTYSIOWY Z JEŻYNAMI I MASCARPONE'' POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/10/tort-ptysiowy-z-jezynami-i-dwoma-kremami.html

    OdpowiedzUsuń
  4. witam serdecznie,na jakiej wielkości blache są składniki?chce zrobić w takiej 21x38 i zastanawiam się czy nie zrobić z 1,5 porcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Ja robiłam na blaszce 21x32 ale sądzę że na tak dużą blaszkę 1,5 porcji będzie ok.

      Usuń
  5. Czy koznampominac olejek rumowyn? Sttasznie go akurat nie lubie

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy m8zna pominac olejek rumowy ? Mozna dac np waniliowy

    OdpowiedzUsuń
  7. O oczywiście że możesz, ja zawsze pomijam nietolerowane zapachy a w zamian dodaję te które lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. O oczywiście że możesz, ja zawsze pomijam nietolerowane zapachy a w zamian dodaję te które lubię :-)

    OdpowiedzUsuń