sobota, 10 stycznia 2015

Świąteczna krajanka miodowa

Tak mnie córka męczyła że postanowiłam ją upiec. To najpyszniejsza krajanka i błyskawicznie się rozeszła. Pokrojone ciasto zamaczałam w czekoladzie i obtaczałam w zabarwionych wiórkach kokosowych.







Składniki:

40 dag mąki pszennej
1/2 szklanki sztucznego miodu ( u mnie z mniszka lekarskiego)
1/2 szklanki cukru
1 jajo
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka przyprawy korzennej
25 dag marmolady
bakalie
polewa czekoladowa

Wykonanie:

Miód zagotować z cukrem, a następnie ciągle mieszając wlać do mąki. Dodać jajko, sodę rozpuszczona w wodzie i przyprawy. Dobrze wyrobić ciasto i rozwałkować na 2 jednakowe placki. Jeden placek wyłożyć na natłuszczoną blaszkę, wyłożyć nadzienie z marmolady oraz bakalii i przykryć drugim plackiem. Piec 30-40 minut, w temperaturze 180 st C. Po wystudzeniu ciasto pokroić w kwadraciki, oblać czekoladą i udekorować. Ciasteczka można długo przechowywac i wciąż są smaczne.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz