poniedziałek, 17 lutego 2014

Tort Orbita

Na uroczystość rodzinną postanowiłam wykorzystać przepis, który podpatrzyłam tutaj a oryginalny przepis znajduje się tutaj. Ja jednak potrzebowałam tortu większego rozmiaru, więc biszkopt makowy upiekłam z podwójnej porcji natomiast w biszkopcie białym zwiększyłam o połowę. Do masy truskawkowej użyłam truskawek mrożonych, a całość udekorowałam masą cukrową. Niestety jak to na przyjęciach bywa, nie można zrobić idealnego zdjęcia, więc wklejam takie jakie udało mi się zrobić.


















Składniki na biszkopt makowy:

6 jaj
6 łyżek mąki
6 łyżek cukru
1-2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
8 dag suchego maku

Wykonanie:

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając cukier oraz żółtka, zmiksować. Dodać mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia, delikatnie połączyć. Wsypać mak, wymieszać. Wylać do dużej tortownicy, wyłożonej papierem do pieczenia, piec około 45 minut w 180 st. C. Wystudzić, przekroić na 2 blaty.

Składniki na biszkopt jasny:

3 jaja
3 łyżki mąki
3 łyżki cukru
1/2 łyżeczki do pieczenia

Wykonanie:

Upiec jasny biszkopt w takiej samej blaszce jak biszkopt makowy.

Składniki na masę budyniową:

2 szklanki mleka
1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego bez cukru
2 łyżki cukru
50 dag masła
4 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

Proszek budyniowy i cukier rozmieszać w 1/2 szklanki mleka, resztę mleka zagotować. Na gotujące się mleko wlać mieszankę budyniową, pogotować do zgęstnienia. Wystudzić.
Masło utrzeć z  cukrem pudrem, ucierając, dodawać po łyżce zimny budyń.

Składniki na masę truskawkową:

1 kg truskawek + 1 szklankę wody
2 galaretki truskawkowe
2 budynie śmietankowy + 1/2 szklanki wody
1/2 szklanki cukru

Wykonanie:

Truskawki zagotować z cukrem i szklanką wody, rozdrobnić na miazgę. Zagotować.
Budyń rozprowadzić w 1/2 szklanki wody, wlać do masy truskawkowej, pogotować do zgęstnienia, wsypać galaretki i mieszać do momentu, aż galaretki się rozpuszczą. Wystudzić.

Przełożenie:

Biszkopt makowy - masa budyniowa  - masa truskawkowa - masa budyniowa - biszkopt jasny - masa budyniowa - masa truskawkowa - masa budyniowa - biszkopt makowy - masa budyniowa 


Smacznego!


1 komentarz:

  1. No proszę, bardzo ładny, nawet udało się Pani masę cukrową na okrągły biszkopt uformować ! Geniusz, po prostu geniusz .

    OdpowiedzUsuń