czwartek, 6 lutego 2014

Pierogi z kaszą gryczaną i serem

„Smakowita Pajda zaskoczyła mnie wyjątkowym smakiem i dla tego przygotowałam z jego dodatkiem pierogi z kaszą gryczaną". Na smalczyku podsmażyłam cebulkę i potem wszystko dodałam do farszu. Dzięki temu moja potrawa jeszcze bardziej zyskała na smaku. Chociaż nigdy nie przepadałam za kaszą gryczaną, to jednak pierogi posmakowały wszystkim.









Ciasto:

2 szklanki mąki
1 jajo
szczypta soli
3/4 szklanki dobrze ciepłej wody

Wykonanie:

Z mąki, jajka, soli oraz wody przygotować elastyczne ciasto. Odstawić na trochę aby odpoczęło. W tym czasie przygotować farsz.

Farsz:

1 szklanka kaszy gryczanej
2 szklanki wody
20 dag sera białego
20 dag sera feta
2 cebule
smalczyk roślinny Smakowita Pajda
5-10 dag boczku
sól
pieprz

Wykonanie:

Kaszę zalać wodą i gotować na wolnym ogniu aż całkowicie wchłonie płyn. Cebulę wraz zboczkiem podsmażyć na smalczyku Smakowita Pajda, a następnie dodać do kaszy i sera. Całość dobrze wymieszać i doprawić według swojego smaku.
Ciasto cienko rozwałkować szklanka wycinać zgrabne kółka, nakładać łyżeczką farsz i sklejać. Wrzucić na wrzącą słoną wodę i ugotować. Podawać okraszone cebulką i boczkiem.

Smacznego!


Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.




<br />

2 komentarze: