niedziela, 8 września 2013

Sok z aronii

Aronia to bardzo zdrowy owoc, jednak ma cierpki smak ale wystarczy dodać kilka liści wiśni lub aronii, aby poprawić jego smak. Do tej pory nie robiłam jeszcze żadnych przetworów z tych owoców, ale ostatnio dostałam sporą ilość i postanowiłam zrobić sok.




Składniki:

4 kg aronii
200 liści z wiśni
3 litry wody
3 kg cukru
6 łyżeczek kwasku cytrynowego

Wykonanie:

Do garnka wlewamy wodę dodajemy umyte owoce i liście wiśni, gotujemy 10 minut. Odcedzamy. Dodajemy cukier i kwasek cytrynowy. Zagotowujemy. Gorący wlewamy do butelek. Odwracamy do góry dnem, zostawiamy do ostygnięcia.

Smacznego!



Zielnik Kuchenny 2013

2 komentarze:

  1. Ekstra, sama też przygotowywałam już aronię:D

    OdpowiedzUsuń
  2. robię podobnie też mam przepis na blogu

    OdpowiedzUsuń