poniedziałek, 20 stycznia 2014

Naleśniki lub krokiety z farszem z jajek

Robiłam już kilka wersji naleśników. Wszystkie bardzo nam smakują. W moich zbiorach chomikowałam przepis na naleśniki z farszem jajecznym. Dziś je w końcu wypróbowałam. Farsz jest pyszny, ale troszkę mdły, dlatego należy je dobrze doprawić. Postanowiłam je obtoczyć w panierce i podać jako krokiety. Były pyszne.





Ciasto:

1,5 szklanki mąki
2 szklanki mleka
1-2 jajka
3 łyżki oleju
 szczypta soli
szczypta cukru


Wykonanie:

Z podanych składników przygotować ciasto. Odstawić na chwilę, a w tym czasie przygotować farsz.

Składniki na farsz:

5 jaj
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki śmietany
1 łyżka mąki
2 łyżki masła
2-3 łyżki posiekanego szczypiorku
sól
pieprz

Wykonanie:

Jajka ugotować, obrać i posiekać. Na stopiony tłuszcz dać mąkę, rozprowadzić mlekiem. Gdy zacznie gęstnieć dodać jajka i szczypiorek. Naleśniki posmarować farszem i zwinąć w rulonik, lub panierować w jajku i bułce.

Smacznego!

Naleśniki w każdej postaci

1 komentarz:

  1. Ja oprócz jajek dodawałem jeszcze podsmażonego na maśle pora, kukurydzę i ser żółty! Efekt niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń