środa, 1 lutego 2017

Pierogi z kapustą i podrobami

Na dzisiejszy obiad przygotowałam pierogi. Tym razem z kapustą i podrobami wieprzowymi. Do przygotowania ciasta użyłam mąki Szymanowskiej nasze młyny oraz oleju rzepakowego Polskiego. Całość okrasiłam smażoną cebulką. Pycha.












Ciasto:


2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka oleju
1 łyżeczka soli
3/4 szklanki dobrze ciepłej wody

Wykonanie:


Do miski przesiać mąkę, wbić jajko, dodać sól i olej, wlać wodę i zagnieść elastyczne i niezbyt twarde ciasto. Zawinąć w folię i pozostawić aby odpoczęło. 


Farsz:


1 nieduża główka kapusty
1/2 kg podrobów wieprzowych
2 cebule
sól
pieprz
olej do smażenia 

Wykonanie:

Kapustę poszatkować i ugotować, a następnie odcisnąć I pokroić. Podroby również ugotować w wodzie z dodatkiem soli, gdy przestygnie zmielić. Cebulkę pokroić w kostkę i zeszklić na oleju. Składniki farszu razem wymieszać, przyprawić solą i pieprzem.  Ciasto rozwałkować, wykroić odpowiedniej wielkości kółka, nakładać farsz i sklejać pierogi. Gotowe pierogi wrzucać partiami do wrzącej słonej wody, mieszając aby nam się nie przykleiły do dna. Gdy wypłyną gotować jeszcze 1-2 minutki. Wyjmować łyżką cedzakową, a następnie przelać zimną wodą. Podawać okraszone cebulką.


Smacznego !

5 komentarzy:

  1. Pięknie wyglądają. Ja zawsze robiłam ruskie albo z mięsem, czasem z kapustą i grzybami, ale z podrobami mi się chyba jeszcze nie zdarzyło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a można zapytać jakich podrobów pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam płucek, ale można użyć takich jakie lubimy :)

      Usuń
  3. moje ulubione pierogi to ruskie , ale takich też chyba spróbuję niebawem na obiad :D

    OdpowiedzUsuń