sobota, 19 października 2013

Rogaliki krucho-drożdżowe

Przepis ten dostałam bardzo dawno od mojej znajomej. Rogale posmakowały nam tak bardzo że piekłam je kilkakrotnie. Na jakiś czas przepis poszedł w odstawkę, ale ta akcja zmotywowała mnie i odświeżyłam przepis na zapomniane zakręcone ciasteczka.






Składniki:

4 szklanki mąki
3 żółtka
5 łyżek kwaśnej śmietany
1 margaryna
3 łyżki cukru
5 dag drożdży

Wykonanie:

Mąkę z margaryną posiekać nożem. W śmietanie rozpuścić drożdże, żółtka i cukier. Dodać do mąki z margaryną i zarobić ciasto. Rozwałkować na grubość 0,5 cm. Pociąć na trójkąty nałożyć nadzienie i zwinąć. Uformować na kształt rogala. Ułożyć na natłuszczonej blaszce, piec na złoty kolor.

Nadzienie:

2 kostki sera białego
1 żółtko
4 łyżki cukru pudru
1 cukier waniliowy

Wykonanie:

Ser przemielić lub zmiksować dodać pozostałe składniki i wymieszać. Tak przygotowane nadzienie nakładać na ciasto i zwijać.



2 komentarze: