wtorek, 2 stycznia 2018

Szybka sałatka na krakersach z pieczarkami

W internecie jest mnóstwo szybkich sałatek na krakersach, więc aby nie być gorszą, ja również postanowiłam spróbować jak smakuje. Ponieważ domownicy lubią pieczarki wybrałam wersję z ich dodatkiem. Muszę przyznać że jest bardzo smaczna, szybka w wykonaniu i bardzo ładnie wygląda.







Składniki:

27 sztuk krakersów
250 g pieczarek
4 jajka
100 g sera żółtego
7 łyżek majonezu
pęczek szczypiorku
sól
pieprz


Wykonanie:


Pieczarki obieramy, myjemy i wrzucamy do gotującej się, osolonej wody. Gotujemy około 15 min.
Następnie odcedzamy, studzimy i kroimy w drobną kosteczkę
Pokrojone pieczarki przyprawiamy pieprzem, dodajemy 2 łyżki majonezu i mieszamy.
Jajka gotujemy na twardo, studzimy i oddzielamy żółtka od białek.
Następnie ścieramy na tarce o drobnych oczkach najpierw białka, a później żółtka. Do białek dodajemy 2 łyżki majonezu, mieszamy.
Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach, dodajemy 3 łyżki majonezu, mieszamy. Szczypiorek drobno kroimy.

Ułożenie sałatki:

  1. Na blaszce, desce układamy obok siebie 9 krakersów (3x3)w kształcie prostokąta.
  2. Na krakersy wykładamy masę serową, wyrównujemy
  3. przykrywamy kolejną warstwą krakersów.
  4. Następnie wykładamy masę pieczarkową
  5. Wyrównujemy i przykrywamy ostatnią warstwa krakersów.
  6. Na wierzch wykładamy masę z białek
  7. Na masę z białek żółtka.
  8. Posypujemy szczypiorkiem. Wkładamy do lodówki na kilka godzin.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Ta sałatka jest wspaniała! Bardzo polecam, kiedyś robiłam dla mojego chłopaka
    wersję z tuńczykiem, ale ta z warstwą pieczarkową o wiele bardziej mu smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam teraz wersję z kurczakiem pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam teraz wersję z kurczakiem pyszna

    OdpowiedzUsuń
  4. No sałatka wygląda naprawdę nieźle. Moi znajomi przyjeżdżają do mnie na weekend to im zrobię taką sałateczkę. Dzisiaj korzystałam z przepisu https://najlepszewkuchni.pl/przepis/weganska-pasta-z-zielonej-soczewicy-z-czosnkiem-i-slonecznikiem-2834.html pasta wyszła fajnie każdemu smakowała.

    OdpowiedzUsuń