sobota, 19 września 2015

Sałatka z cukinii z papryką

Jak już wspomniałam cukinii u mnie w tym roku pod dostatkiem, więc część z niej przerobiłam na sałatkę. Skorzystałam z przepisu który znalazłam tutaj jednak zmieniłam co nieco w zalewie. Przede wszystkim zmniejszyłam ilość soli i dodałam 1 szklankę cukru oraz 0,5 szklanki octu. Dzięki temu sałatka zmieniła lekko smak, na słodko winny. Moim zdaniem na lepszy. 









Składniki:


3 kg młodej cukinii
1/2 kg marchewki
1/2 kg cebuli
1 kg czerwonej papryki
4 łyżki soli
1 łyżka oleju na każdy słoik ( ja pominęłam )

Wykonanie:

Cukinie dokładnie myjemy i kroimy w plasterki, solimy 3 łyżkami soli i odstawiamy na 2-3 godziny. Cebulę kroimy w piórka, zasypujemy 1 łyżką soli i także odstawiamy na 2-3 godziny. Po tym czasie warzywa odsączamy i łączymy razem. Dodajemy startą na tarce marchewkę i pokrojoną paprykę.

Zalewa :

1,5 szklanka octu 10%
2 szklanka cukru
1 łyżeczka ziela angielskiego
3 łyżeczki białej gorczycy
1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego chilli
po 1 listku laurowym na każdy słoik 
1 łyżeczka pieprzu ziarnistego
1 łyżeczka kolendry w ziarnach 

Wykonanie:
 

Z podanych składników zagotowujemy w garnku zalewę. Gdy cukier się rozpuści dodajemy przyprawy . Gorącą zalewą zalewamy warzywa i odstawiamy na kolejne 3 godziny. Następnie przekładamy  sałatkę do wcześniej wyparzonych słoików razem z zalewą. Do każdego słoika wkładamy po 1 listku laurowym i nalewamy po 1 łyżce oleju. Mocno zakręcamy. Pasteryzujemy 20-30 minut .

Smacznego!


Róbmy przetwory!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz