sobota, 29 listopada 2014

Ciasto amaretto

Ostatnio dodaję chyba same ciasta, tak się składa że w owym czasie było sporo okazji do ich serwowania. Dziś kolejne z udziałem serka mascarpone i amaretto. Ciasto nie jest zbyt słodkie, ale bardzo smaczne. U mnie w formie okrągłej, bo był to tort ale zdecydowanie można upiec w prostokątnej blaszce.










Składniki na biszkopt:

5 jaj
3/4 szklanki cukru
2 budynie czekoladowe wsypać do szklanki i uzupełnić do pełna mąka tortową
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:

Biała oddzielić od żółtek i ubić na sztywna pianę, utrwalić cukrem. Nie przerywając ubijania dodać żółtka. Do ubitej masy jajecznej dodać mąkę przesianą z budyniami i proszkiem do pieczenia. Ciasto przełożyć do blaszki 32x21 i upiec. Ja piekłam w okrągłej tortownicy o średnicy 24 cm, a następnie biszkopt przecinałam na dwa blaty.

Masa z biszkoptami:

50 dag serka mascarpone
400 ml śmietany kremówki
3 łyżki cukru pudru
2 czubate łyżki nutelli
10-12 sztuk podłużnych biszkoptów
2 łyżeczki drobnej kawy rozpuszczalnej
50 ml likieru amaretto
3 łyżeczki żelatyny
1/2 szklanki wrzątku

Wykonanie:

Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki wrzątku. Biszkopty połamać na 1 cm kawałki, posypać kawa i skropić 50 ml amaretto.
Śmietanę i serek ubić z cukrem, dodać nutellę, likier oraz rozpuszczona przestudzoną żelatynę. Wymieszać z biszkoptami.

Masa śmietanowa:

400 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny
1/2 szklanki wrzątku

Wykonanie:

Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki wrzątku. Śmietanę ubić z cukrem, a następnie dodać przestudzoną żelatynę.

Dodatkowo:

1 opakowanie podłużnych biszkoptów
1 szklanka wystudzonej kawy

Przełożenie ciasta:

1 biszkopt
2 masa z nutellą
3 biszkopty moczone w kawie
4 masa śmietanowa
5 prażone płatki migdałów ( u mnie druga połowa biszkopta czekoladowego)


Na wierzch i boki użyłam 250 gram mascarpone i 1 szklankę kremówki oraz 2 śmietan-fix

Smacznego!





zBLOGowani.pl
Świąteczne słodkości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz