czwartek, 19 marca 2015

Nowy smak piwa #Somersby #ElderflowerLime i Tarta limonkowa

Witam Was serdecznie,

















Już drugi raz mam zaszczyt jako jedna z pierwszych zasmakować nowego smaku piwa  #Somersby #ElderflowerLime.
Muszę przyznać że bardzo byłam ciekawa nowego smaku, jaki wkrótce pojawi się na naszym rynku. Z niecierpliwością czekałam na kuriera, który miał dostarczyć ową paczkę, przygotowana specjalnie dla mnie. Wreszcie nadszedł ten moment, paczka została dostarczona. Natychmiast zabrałam się za rozwiązywanie, elegancko zawiązanej zielonej wstążki. Moim oczom ukazał się list w formie smsa od samego Lorda Somersby. Trzy butelki i trzy puszki piwa oczywiście nie muszę chyba dodawać że jest to jeszcze nie dostępny nowy smak #Somersby #ElderflowerLime. Oczywiście Lord nie byłby sobą gdyby nie przygotował coś specjalnego, a mianowicie dostałam elegancka saszetkę na różne drobiazgi z nazwą mojego bloga.

Napój piwny o smaku kwiatu bzu i limonki. Połączenie piwa 45% i napoju o smaku bzu i limonki 55% tworzą idealna nutę smakową. I choć spróbowałam go zaledwie w niewielkiej ilości, to bardzo przypadł mi do gustu i z pewnością będzie mnie orzeźwiać w upalne dni.

Choć już dawno nie przygotowywałam nic słodkiego to do tak pysznego piwka przygotowałam pyszna tartę limonkową. A oryginalny przepis znajdziecie tutaj












Ciasto:

1 szklanka mąki pszennej
1/3 szklanki cukru pudru
1 żółtko
100 g twardego masła


Wykonanie:


Masło kroimy na małe kawałki. Mąkę i cukier puder przesiewamy na blat. Robimy zagłębienie i dodajemy pokrojone w kostkę masło i żółtko. Siekamy składniki nożem, a następnie zaczynamy szybko zagniatać ciasto.
Gotowe ciasto wstawiamy do lodówki na ok. 30 - 40 min. Po schłodzeniu rozwałkowujemy na grubość około 5 mm. Wykładamy ciastem formę do tarty. Nakłuwamy widelcem. Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 170ºC ok. 20 minut (aż się zarumieni) - dobrze jest ciasto wyłożyć papierem do pieczenia i obciążyć fasolą lub specjalnymi kulkami żeby się nie wybrzuszyło. Studzimy.



Panna cotta limonkowa: 


150 ml śmietany kremówki 30%
150 ml mleka (3,2%)
3 łyżki cukru
skórka otarta z 1 limonki
2 łyżki soku z limonki
2 łyżeczki żelatyny
1/3 szklanki mleka

ubita śmietanka kremówka i plasterki cytryny do dekoracji


Wykonanie:

Śmietankę zagotowujemy z mlekiem, cukrem, skórką i sokiem z limonki. Zdejmujemy z ognia Żelatynę namaczamy w zimnym leku, wlewamy do śmietankowej mieszanki, energicznie mieszamy, żeby składniki dobrze się połączyły i żelatyna rozpuściła. Odstawiamy do całkowitego wystudzenia i lekko tężejącą panna cottę wylewamy na wystudzony spód. Całość wstawiamy do lodówki, aż panna cotta całkowicie stężeje (ok. 2 godziny). Gotową tartę dekorujemy rozetkami z bitej śmietany i ćwiartkami plasterków limonki.


Smacznego!




1 komentarz:

  1. Zaskoczę Świtę ostatnią kartą, częstując niebawem Twoją pyszną tartą :) Winszuję pomysłu !

    OdpowiedzUsuń